ÜNİVERSİTELİLERE “ORYANTALİST” KAHVE

ÜNİVERSİTELİLERE “ORYANTALİST” KAHVE

Üniversite gençliği arasında hızla yaygınlaşan kahve tiryakiliği yerli kahve sektörünü de harekete geçirdi.
Bir kahve firması, Avrupai, çok tatlı, yoğun kremalı kahveleri sevmeyen ancak, kahveden de vazgeçemeyen üniversiteliler için Türk damak tadına uygun kahve geliştirdi.
Üniversiteli gençler üzerinde yaptıkları araştırmada, kahvenin sadece zihin açıcı ve uyanık tutucu özelliğinin olmadığını ve aynı zamanda sosyalleşmenin de en önemli unsurlarından biri olduğunu belirten Thila Coffee kurucusu Ferhat Duman, üniversite gençliğinin damak tadına yönelik ARGE çalışmalarında arzu ettikleri tada ulaşmaları durumunda, sektörün ciddi cirolara ulaşabileceğini söyledi.
 Duman, çok sayıda üniversite öğrencisinin istediği lezzete ulaşamasa da kendini kahve içmek zorunda hissettiğini ve kahvecileri “sosyalleşme” mekanı olarak gördüklerini belirterek, şöyle devam etti:
“Türklerin geninde kahvenin sert, doyurucu, damakta kalıcı ve rahatlatıcı etkisinin önemi büyük.  Biz Türkler aromasız kahveleri daha fazla tercih ediyoruz. Aslında bizim Türk kahvesinin sade ve keskin tadı diğer kahve çeşitlerinde ana lezzet olarak aranıyor. Türkiye genelinde yaklaşık 5 milyon üniversiteli var. Kahve sektörünü bu gençler canlı tutuyor. Gençlerin talepleri önceliğimiz olmalı. Gençler de zaten hem kendi damak tadımıza uygun olsun, hem de Avrupai görünsün istiyorlar. Biz de sektördeki bu eksikliği fark ederek bu yönde ürün geliştirmek için çalışma başlattık. Sunum olarak batı kahvelerinin çekiciliğini Türk usulü kahvelere uyarladık. Batıdaki sunumu ve sosyal ortamı seven ama damak tadı açısından klasikten yana olan üniversiteliler için oryantalist kahveyi geliştirdik. Tat geliştirme çalışmaları devam eden ancak, son aşamalarına geldiğimiz oryantalist kahveyi bahar döneminde üniversitelilere ulaştırmayı hedefliyoruz. Bu kahve hem sıcak, hem soğuk versiyonuyla gün içinde üniversiteli Türk gençliğinin elinden düşmeyecek.”